ЦИЉ ПРЕДМЕТА
Преношење теоријско-аналитичних и примењених знања из области интернационалног пословања као основне претпоставке успешне глобалне конкурентске позиције компаније. Поред тога студенти ће се упознати са пословањем међународних корпорација у условима глобалног пословног окружења, са улогом интернационалног пословања, правном регулативом у домаћем и интернационалном пословању.
САДРЖАЈ ПРЕДМЕТА
I. Дефинисање, значај и пословна филозофија интернационалног бизниса; Однос интернационалног бизниса и науке; Компарација националног и интернационалног бизниса; Државни, политички, економски, културни, технолошки и остали фактори интернационалног бизниса; Структура основних пословних функција корпорације: менаџерска, развојна, организациона и репродуктивна функција; Циклуси и фазе развоја корпорација: планирање, извођење, имплементација и евалуација развоја корпорација; Продор интернационалног бизниса у свету; Квантитет и размештај интернационалних корпорација; Потенцијал интернационалног бизниса.
II. Међународна правна регулатива у области интернационалног бизниса; Утицај глобализације на интернационални бизнис: трговинске баријере, трговински споразуми и потрошачи; Облици глобалног пословања: извоз, уговори о сарадњи, стратешке алијансе, пуно власништво над филијалама и новооснована глобална предузећа; Однос држава и интернационалног бизниса; Остварен продор интернационалног бизниса; Остварени ефекти интернационалног бизниса; Ширење делатности интернационалног бизниса.
III. Трендови примене науке у интернационалном бизнису; Будућа структура светске привреде; Очекиване трансформације интернационалног бизниса; Перспектива глобализације интернационалног бизниса.
Активности током предавања: 5 поена
Практична настава: 5 поена
Приступни рад: 20 поена
Истраживачки рад: 40 поена
Усмени испит: 30 поена
[1] Ракита, Б., Марковић, Д. (2019). Међународни бизнис и менаџмент. Београд: Економски факултет, Центар за издавачку делатност.
[2] Козомара, Ј. (2018). Основе међународног пословања. Београд: Економски факултет, Центар за издавачку делатност.
[3] Јовановић, Р. (2021). Спољнотрговинско пословање. Београд: Београдска академија пословних и уметничких струковних студија.
[4] Вукадинивић, Р. (2021). Међународно пословно право: Општи и посебни део. Београд: Службени гласник.
[5] Buckley, P. J., Enderwick, P., & Cross, R. (2018). International Business Strategy. Oxford University Press.
[6] Hill, C., Tomas, G., & Hult, M. (2017). International Business: Competing ih the Global Marketplace. UK: McGraw-Hill Education.