Уџбеник - ПОСЛОВНЕ КОМУНИКАЦИЈЕ - ЛЕКИЋ СНЕЖАНА, МАНДИЋ СЛАВИЦА
[1] Лекић, С., Мандић, С. (2024). Пословне комуникације: Београд: Београдска академија пословних и уметничких струковних студија.
[2] Lehman, C. M., Du Frene, D. D. (2015). Poslovna komunikacija (BCOM). Beograd: Data status.
[3] Tomić, Z. (2024). Preživeti haos: Filozofski vodić kroz veštinu komunikacije. Beograd: Laguna.
[4] Talman. I. A. (2020). Dekodiranje manipulacije: Razumevanje trikova u komunikaciji. Beograd: Društvo za unapređenje marketinga.
[5] Bovee, J. V., Thill, C.L. (2021). Business Communication Today. Upper Saddle River, NJ: Pearson.
[6] Cardon, P. (2020). Business Communication: Developing Leaders for a Networked World. McGraw Hill.
[7] Burgoon, J. K., Thill, C. L., & Guerrero, L. K. (2021). Nonverbal Communication. Routledge.
ПРЕДИСПИТНЕ ОБАВЕЗЕ:
Активности током предавања: 5 поена
Практична настава: 5 поена
Истраживачки рад 40 поена Приступни рад 20 поена
ЦИЉ ПРЕДМЕТА
Све пословне циљеве могуће је остварити ефикасном комуникацијом. Основни циљ предмета јесте да студенти стекну знање и вештине у пословним комуникацијама, као и способност изграђивања пословног стила у различитим контекстима и околностима
САДРЖАЈ ПРЕДМЕТА:
Процес комуникације: појмовно одређење, улога комуникације у савременом пословању, значај и врсте комуникације, модели и облици комуникације, елементи система комуникације. Улога и значај човека у комуницирању: упознавање личности човека као основа успешног комуницирања, разноврсност типова личности и њихова класификација са аспекта комуницирања. Култура и стратегија комуникације: креирање културе комуникације, култура и стереотипи у комуникацијама, вештина комуникације међу различитим културама, утицај културних образаца на стратегију комуникиације, комуникација и конкурентска предност, стратегија интегрисаних комуникација, вођство и моћ у комуникацијама. Комуницирање и односи с јавношћу: уметност и комуницирање, односи с јавношћу, избор циљних јавности и комуникација са њима, модели, технике и средства успостављања и развоја односа с јавношћу, изградња имиџа и репутације, креирање односа с медијима. Перспективе и препреке успешног комуницирања: претпоставке успешног комуницирања, проблеми у комуникацијама, конфликти и њихово решавање, комуникације новог доба (New age). Етика и етички стандарди у комуникацијама: улога етике, етички стандарди и пословна етика, природа морала и етике, принципи етике и етички кодекс и основе одговорности.