Svrha studijskog programa Marketing i trgovina jeste da studentima pruži teorijska i praktična znanja iz oblasti marketinga i trgovine u savremenom poslovnom okruženju; da ih osposobi za efikasno obavljanje sve složenijih poslova iz oblasti trgovinskog (nabavnog i prodajnog) poslovanja, sa težištem na ključne prodajne aktivnosti i aktivnosti marketinga, uključjujući funkcije analize nabavnog i prodajnog, domaćeg i inostranog tržišta i konkurencije, aktivnosti određivanja cena, marketing logistike i osnovnih elemenata integrisanih marketing komunikacija
Nakon završetka studijskog programa Marketing i trgovina student može raditi kao analitičar tržišta, referent prodaje, tržišni zastupnik; komercijalista, referent nabavke, menadžer prodajnog objekta, menadžer kategorije proizvoda; brend menadžer; portfolio menadžer. Pored toga, može da obavlja poslove planiranja nabavnog i prodajnog asortimana, poslove kalkulisanja nabavnih cena, određivanja prodajnih cena, poslove iz oblasti marketinških komunikacija (kreiranja plana propagandnih aktivnosti, poslove direktnog marketinga, odnosi s javnošću, upravljanja odnosima sa kupcima), poslove marketing istraživanja, poslovi iz domena fizičke distribucije, upravljanja zalihama i drugim aktivnosti iz domena marketing logistike.
Ponuđeni fakultativni predmeti ne nose ESPB, ali se odslušani i položeni ispiti evidentiraju u Dodatku diplome.
PRVA GODINA:
Prvi semestar: 4 obavezna predmeta (27 bodova)
Drugi semestar: 4 obavezna predmeta, 1 izborni predmet, stručna praksa (33 boda), dva fakultativna strana jezika
DRUGA GODINA:
Treći semestar: 4 obavezna predmeta, 1 izborni predmet (31 bod)
Četvrti semestar: 3 obavezna predmeta, 1 izborni predmet, stručna praksa (29 bodova), dva fakultativna strana jezika
TREĆA GODINA:
Peti semestar: 3 obavezna predmeta, 1 izborni predmet (28 bodova)
Šesti semestar: 2 obavezna predmeta, 2 izborna predmeta, stručna praksa i projektni rad (32 boda)
Rb. | Šifra | Predmeta | Semestar | Broj časova | ESPB |
---|---|---|---|---|---|
1 | 001 | EKONOMIJA | 1 | 3 + 2 | 7 |
2 | 002 | POSLOVNA EKONOMIKA | 1 | 3 + 2 | 7 |
3 | 007 | MENADŽMENT | 1 | 3 + 2 | 6 |
4 | 185 | MATEMATIKA ZA EKONOMISTE | 1 | 3 + 2 | 7 |
5 | 889 | MATEMATIKA (DO GENERACIJE 2021/22) | 1 | 3 + 2 | 7 |
6 | 008 | MARKETING | 2 | 3 + 2 | 6 |
7 | 262 | ENGLESKI JEZIK 1 | 2 | 3 + 2 | 5 |
8 | 275 | OSNOVI STATISTIKE | 2 | 3 + 2 | 6 |
9 | 544 | TRGOVINSKO PRAVO (S)* | 2 | 2 + 2 | 6 |
10 | Izborni 1 | 2 | 2 + 1 | ||
003 | SOCIOLOGIJA U BIZNISU | 2 | 2 + 1 | 6 | |
515 | EKONOMSKE INTEGRACIJE | 2 | 2 + 1 | 6 | |
Fakultativni | |||||
265 | NEMAČKI JEZIK 1 | 2 | 2 + 2 | 0 | |
550 | ŠPANSKI JEZIK 1 | 2 | 2 + 2 | 0 | |
542 | STRUČNA PRAKSA (SA) I GODINA | 2 | 0 + 8 | 4 | |
Ukupno ESPB | 60 |
Rb. | Šifra | Predmeta | Semestar | Broj časova | ESPB |
---|---|---|---|---|---|
20 | 089 | MARKETING USLUGA | 5 | 3 + 2 | 7 |
21 | 516 | ELEKTRONSKI MARKETING | 5 | 3 + 2 | 7 |
22 | 521 | KANALI MARKETINGA | 5 | 3 + 2 | 7 |
23 | Izborni 4 | 5 | 3 + 2 | ||
057 | PORESKI POSTUPAK | 5 | 3 + 2 | 7 | |
097 | MENADŽMENT PORODIČNOG BIZNISA | 5 | 3 + 2 | 7 | |
192 | BANKARSTVO | 5 | 3 + 2 | 7 | |
220 | UPRAVNO PRAVO | 5 | 3 + 2 | 7 | |
464 | MENADŽMENT INFORMACIONI SISTEMI | 5 | 3 + 2 | 7 | |
483 | E-UPRAVA | 5 | 3 + 2 | 7 | |
496 | MARKETING U TURIZMU | 5 | 3 + 2 | 7 | |
510 | VEB DIZAJN | 5 | 3 + 2 | 7 | |
528 | OSNOVI MENADŽMENTA LJUDSKIH RESURSA | 5 | 3 + 2 | 7 | |
24 | 047 | MEĐUNARODNI MARKETING | 6 | 3 + 2 | 7 |
25 | 079 | SPOLJNOTRGOVINSKO POSLOVANJE | 6 | 3 + 2 | 6 |
26 | Izborni 5 | 6 | 3 + 2 | ||
084 | EKONOMIJA EVROPSKE UNIJE | 6 | 3 + 2 | 6 | |
096 | MENADŽMENT INOVACIJA | 6 | 3 + 2 | 6 | |
098 | OSIGURANJE | 6 | 3 + 2 | 6 | |
467 | KRIVIČNO PRAVO | 6 | 3 + 2 | 6 | |
534 | PRAVNE OSNOVE INFORMACIONIH SISTEMA | 6 | 3 + 2 | 6 | |
27 | Izborni 6 | 6 | 3 + 2 | ||
081 | MARKETING U TRGOVINI | 6 | 3 + 2 | 7 | |
509 | BREND MENADŽMENT | 6 | 3 + 2 | 7 | |
513 | EKOLOŠKI MARKETING | 6 | 3 + 2 | 7 | |
523 | MENADŽMENT LANCA SNABDEVANJA | 6 | 3 + 2 | 7 | |
468 | STRUČNA PRAKSA I PROJEKTNI RAD | 6 | 0 + 8 | 6 | |
Ukupno ESPB | 60 |
Ponuđeni fakultativni predmeti ne nose ESPB, ali se odslušani i položeni ispiti evidentiraju u Dodatku diplome.
Završetkom studijskog programa Marketing i trgovina osnovnih strukovnih studija kandidat stiče zvanje strukovni ekonomista i ukupno 180 ESPB.