Svrha studijskog programa Marketing i trgovina jeste da studentima pruži teorijska i praktična znanja iz oblasti marketinga i trgovine u savremenom poslovnom okruženju; da ih osposobi za efikasno obavljanje sve složenijih poslova iz oblasti trgovinskog (nabavnog i prodajnog) poslovanja, sa težištem na ključne prodajne aktivnosti i aktivnosti marketinga, uključjujući funkcije analize nabavnog i prodajnog, domaćeg i inostranog tržišta i konkurencije, aktivnosti određivanja cena, marketing logistike i osnovnih elemenata integrisanih marketing komunikacija
Nakon završetka studijskog programa Marketing i trgovina student može raditi kao analitičar tržišta, referent prodaje, tržišni zastupnik; komercijalista, referent nabavke, menadžer prodajnog objekta, menadžer kategorije proizvoda; brend menadžer; portfolio menadžer. Pored toga, može da obavlja poslove planiranja nabavnog i prodajnog asortimana, poslove kalkulisanja nabavnih cena, određivanja prodajnih cena, poslove iz oblasti marketinških komunikacija (kreiranja plana propagandnih aktivnosti, poslove direktnog marketinga, odnosi s javnošću, upravljanja odnosima sa kupcima), poslove marketing istraživanja, poslovi iz domena fizičke distribucije, upravljanja zalihama i drugim aktivnosti iz domena marketing logistike.
Ponuđeni fakultativni predmeti ne nose ESPB, ali se odslušani i položeni ispiti evidentiraju u Dodatku diplome.
PRVA GODINA:
Prvi semestar: 4 obavezna predmeta (27 bodova)
Drugi semestar: 4 obavezna predmeta, 1 izborni predmet, stručna praksa (33 boda), dva fakultativna strana jezika
DRUGA GODINA:
Treći semestar: 4 obavezna predmeta, 1 izborni predmet (31 bod)
Četvrti semestar: 3 obavezna predmeta, 1 izborni predmet, stručna praksa (29 bodova), dva fakultativna strana jezika
TREĆA GODINA:
Peti semestar: 3 obavezna predmeta, 1 izborni predmet (28 bodova)
Šesti semestar: 2 obavezna predmeta, 2 izborna predmeta, stručna praksa i projektni rad (32 boda)
Šifra | Predmeta | Semestar | Broj časova | ESPB |
---|---|---|---|---|
001 | EKONOMIJA | 1 | 3 + 2 | 7 |
002 | POSLOVNA EKONOMIKA | 1 | 3 + 2 | 7 |
007 | MENADŽMENT | 1 | 3 + 2 | 6 |
Matematika | 1 | 3 + 2 | ||
185 | MATEMATIKA ZA EKONOMISTE | 1 | 3 + 2 | 7 |
889 | MATEMATIKA (DO GENERACIJE 2021/22) | 1 | 3 + 2 | 7 |
008 | MARKETING | 2 | 3 + 2 | 6 |
262 | ENGLESKI JEZIK 1 | 2 | 3 + 2 | 5 |
275 | OSNOVI STATISTIKE | 2 | 3 + 2 | 6 |
544 | TRGOVINSKO PRAVO (S)* | 2 | 2 + 2 | 6 |
Izborni 1 | 2 | 2 + 1 | ||
003 | SOCIOLOGIJA U BIZNISU | 2 | 2 + 1 | 6 |
515 | EKONOMSKE INTEGRACIJE | 2 | 2 + 1 | 6 |
Fakultativni | ||||
265 | NEMAČKI JEZIK 1 | 2 | 2 + 2 | 0 |
550 | ŠPANSKI JEZIK 1 | 2 | 2 + 2 | 0 |
542 | STRUČNA PRAKSA (SA) I GODINA | 2 | 0 + 8 | 4 |
Ukupno ESPB | 60 |
Šifra | Predmeta | Semestar | Broj časova | ESPB |
---|---|---|---|---|
089 | MARKETING USLUGA | 5 | 3 + 2 | 7 |
516 | ELEKTRONSKI MARKETING | 5 | 3 + 2 | 7 |
521 | KANALI MARKETINGA | 5 | 3 + 2 | 7 |
Izborni 4 | 5 | 3 + 2 | ||
057 | PORESKI POSTUPAK | 5 | 3 + 2 | 7 |
097 | MENADŽMENT PORODIČNOG BIZNISA | 5 | 3 + 2 | 7 |
192 | BANKARSTVO | 5 | 3 + 2 | 7 |
220 | UPRAVNO PRAVO | 5 | 3 + 2 | 7 |
464 | MENADŽMENT INFORMACIONI SISTEMI | 5 | 3 + 2 | 7 |
483 | E-UPRAVA | 5 | 3 + 2 | 7 |
496 | MARKETING U TURIZMU | 5 | 3 + 2 | 7 |
510 | VEB DIZAJN | 5 | 3 + 2 | 7 |
528 | OSNOVI MENADŽMENTA LJUDSKIH RESURSA | 5 | 3 + 2 | 7 |
047 | MEĐUNARODNI MARKETING | 6 | 3 + 2 | 7 |
079 | SPOLJNOTRGOVINSKO POSLOVANJE | 6 | 3 + 2 | 6 |
Izborni 5 | 6 | 3 + 2 | ||
084 | EKONOMIJA EVROPSKE UNIJE | 6 | 3 + 2 | 6 |
096 | MENADŽMENT INOVACIJA | 6 | 3 + 2 | 6 |
098 | OSIGURANJE | 6 | 3 + 2 | 6 |
467 | KRIVIČNO PRAVO | 6 | 3 + 2 | 6 |
534 | PRAVNE OSNOVE INFORMACIONIH SISTEMA | 6 | 3 + 2 | 6 |
Izborni 6 | 6 | 3 + 2 | ||
081 | MARKETING U TRGOVINI | 6 | 3 + 2 | 7 |
509 | BREND MENADŽMENT | 6 | 3 + 2 | 7 |
513 | EKOLOŠKI MARKETING | 6 | 3 + 2 | 7 |
523 | MENADŽMENT LANCA SNABDEVANJA | 6 | 3 + 2 | 7 |
468 | STRUČNA PRAKSA I PROJEKTNI RAD | 6 | 0 + 8 | 6 |
Ukupno ESPB | 60 |
Ponuđeni fakultativni predmeti ne nose ESPB, ali se odslušani i položeni ispiti evidentiraju u Dodatku diplome.
Završetkom studijskog programa Marketing i trgovina osnovnih strukovnih studija kandidat stiče zvanje strukovni ekonomista i ukupno 180 ESPB.